Planspiel-Literaturdatenbank des ZMS

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  • 2018

  • Knoll, Otfried (2018) : Planspiel mit realen Rollen: Wie gründe ich ein Eisenbahnunternehmen? In: Weißenböck, Josef; Gruber, Wolfgang; Freisleben-Teutscher, Christian F.; Haag, Johann (Hg.): Problembasiertes Lernen, Projektorientierung, forschendes Lernen & beyond: Beiträge zum 7. Tag der Lehre an der FH St. Pölten am 18.10.2018: 1: Wien: Fachhochschule St. Pölten GmbH, S. 83-92
  • 2017

  • Doerk, Michael; Zenker, Widukind (2017) : Audiovision als Leistungsnachweis zur Qualifizierung und Konsolidierung von Wissen und Kompetenzen In: Haag, Johann; Weißenböck, Josef; Gruber, Wolfgang; Freisleben-Teutscher, Christian F. (Hg.): "Deeper Learning - (wie) geht das?": Modelle und Best Practices für nachhaltiges Lernen im Hochschulbereich: St. Pölten: Fachhochschule St. Pölten GmbH, S. 71-85
  • 2014

  • Leigh, Elyssebeth (2014) : Knowing more than we can say - and using such Knowledge to build Community and a Profession In: Kriz, Willy C.: Back to the Future of Gaming: Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, S. 30-39
  • 2009

  • Crookall, David; Thorngate, Waren (2009): Acting, Knowing, Learning, Simulating, Gaming. In: Simulation & Gaming 40 (4). Online verfügbar unter http://sag.sagepub.com/content/40/1/8.full.pdf+html
  • Fortmüller, Richard (2009): Learning Through Business Games. Acquiring Competences Within Virtual Realities. In: Simulation & Gaming 40 (1), S. 68-83. Online verfügbar unter http://sag.sagepub.com/content/40/1/68.full.pdf+html
  • 2008

  • Boppert, Julia (2008): Entwicklung eines wissensorientierten Konzepts zur adaptiven Logistikplanung (Dissertation). Lehrstuhl für Fördertechnik Materialfluss Logistik (fml) der Technischen Universität München, München.
  • 2006

  • Yeo Gee, Kin; Wang, Wei (2006) : Knowledge-based Support in Simulation Games In: Porkhovnik, Yuli: Reality and Game: Abstracts and papers of the 37th Annual Conference of the International Simulation and Gaming Association ISAGA: ISAGA-Conference 2006: St. Petersburg, Russland: St. Petersburg State University of Engineering and Economics, S. 97-99
  • 2005

  • Loveluck, Clive (2005) : Games, Society and Culture In: Teach, Richard; Narasimhan, Sriram (Hg.): Serious Play: Form, Function, and Fun: ISAGA-Conference 2005: Atlanta: ISAGA
  • 2004

  • Birgmayer, Renate (2004) : Helicopter Thinking: Training of Inductive Reasoning as a Step Towards more Efficiency in System Thinking In: Eberle, Thomas: Bridging the Gap: Bridging the gap: transforming knowledge into action through gaming and simulation: International Simulation and Gaming Association, Munich, 2004: ISAGA-Conference 2004: München: SAGSAGA, S. 757-760
  • Klotzbücher, Ralf (2004) : Insurance Industry Simulation Games between Knowledge and Action In: Eberle, Thomas: Bridging the Gap: Bridging the gap: transforming knowledge into action through gaming and simulation: International Simulation and Gaming Association, Munich, 2004: ISAGA-Conference 2004: München: SAGSAGA
  • Neunast, Karl (2004) : A Classification Scheme for the Required Model Knowledge of Simulation Players In: Eberle, Thomas: Bridging the Gap: Bridging the gap: transforming knowledge into action through gaming and simulation: International Simulation and Gaming Association, Munich, 2004: ISAGA-Conference 2004: München: SAGSAGA
  • Panizzi, Giorgio (2004) : The responsibility of knowledge - Experiences and applications of Gaming Simulation in Italy In: Eberle, Thomas: Bridging the Gap: Bridging the gap: transforming knowledge into action through gaming and simulation: International Simulation and Gaming Association, Munich, 2004: ISAGA-Conference 2004: München: SAGSAGA
  • Purbojo, Rijanto; Hoog, Robert de (2004) : Learning Knowledge Management in a Collaborative Game In: Eberle, Thomas: Bridging the Gap: Bridging the gap: transforming knowledge into action through gaming and simulation: International Simulation and Gaming Association, Munich, 2004: ISAGA-Conference 2004: München: SAGSAGA
  • Saadjärv, Riin; Talviste, Katre; Villems, Anne (2004) : The Knowledgopol Project In: Eberle, Thomas: Bridging the Gap: Bridging the gap: transforming knowledge into action through gaming and simulation: International Simulation and Gaming Association, Munich, 2004: ISAGA-Conference 2004: München: SAGSAGA

    Keywords: Wissen, ISAGA, Toolkit, Knowledge
  • 1996

  • Bäumer, Jens; Pawlowsky, Peter (1996): Betriebliche Weiterbildung. Management von Qualifikation und Wissen. München: Beck (Innovatives Personalmanagement)
  • 1992

  • Liou, Yihwa; Higa, Kunihiko (1992) : Capturing Organizational Knowledge Through Modeling In: Crookall, David; Arai, Kiyoshi (Hg.): Global Interdependence: Simulation and Gaming Perspectives: ISAGA-Conference 1993: Tokyo: Springer-Verlag

    Keywords: Wissen, ISAGA, Knowledge
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