Planspiel-Literaturdatenbank des ZMS
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2012
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(2012): Die verspielte Gesellschaft. Gamification oder Leben im Zeitalter des Computerspiels. 1. Hannover: Heise Zeitschriften Verlag GmbH & Co KG
2011
2009
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(2009) : Physics-Based Table-Top Mixed Reality Games In: Bagadonas, Eugenijus: Games: virtual worlds and reality: Selected Papers of ISAGA 2008: ISAGA-Conference 2008: Kaunas: Technologija, S. 243-248
Attachment: 993d111a-7941-4f5f-8ec4-e623e5f73f69.pdf
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(2009) : Mullivelled. Wrapping Computer Games into Educational Gaming Environments In: Bagadonas, Eugenijus: Games: virtual worlds and reality: Selected Papers of ISAGA 2008: ISAGA-Conference 2008: Kaunas: Technologija, S. 219-225Keywords: Gruppenarbeit, Computer, Gaming, Environment, Zusammenarbeit, Education, Bildung, Computerspiel
2008
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(2008) : Wohnzimmerkriege. Vom Brettspiel zum Computerspiel In: Wiemer, Serjoscha: Strategie Spielen: Medialität, Geschichte und Politik des Strategiespiels: Münster: Lit, S. 87-113
2003
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(2003) : The use of computer game architectures as a basis for novel computer assisted learning tools In: Percival, Fred; Godfrey, Hellen; Laybourn, Phyllis; Murray, Sarah (Hg.): Interactive Learning through Gaming and Simulation: The International Simulation and Gaming Yearbook: ISAGA-Conference 2002: Edinburgh
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(2003): Rules of Play. Game Design Fundamentals. Cambridge: MIT PressKeywords: computergestützt, S&G, Brettplanspiel, Spiel, Computerspiel, Design, Planspiel, Planspielentwicklung
2001
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(2001) : New Computer Game on Geopolitical Problems In: Musci, Elena: On the Edge of the Millennium: A New Foundation for Gaming Simulation: ISAGA-Conference 2001: Bari: Edizioni B.A. Graphis, S. 167-173
1992
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(1992) : Design of a Computer Game for Managing an Apparel Retail Store In: Crookall, David; Arai, Kiyoshi (Hg.): Global Interdependence: Simulation and Gaming Perspectives: ISAGA-Conference 1993: Tokyo: Springer-Verlag
1990
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(1990) : Expertensystem - Strategisches Computer-Planspiel "Sanierung der Fließgewässer in Bevölkerungs- und Industrieballungsgebieten" In: Hochschule für Architektur und Bauwesen Weimar: Wissenschaftliche Zeitschrift der Hochschule für Architektur und Bauwesen Weimar: Sonderheft zur ISAGA-Conference: ISAGA-Conference 1989: 4: Weimar, S. 165-170
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: Computer Games as Vehicles to Learn Physics. Mechanics, Oscillations and Waves In: Peters, Vincent; van Westelaken, Marleen de (Hg.): Organizing and Learning through Gaming and Simulation: The 38th Conference: ISAGA-Conference 2007: Nijmegen
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: Exploring Success Factors of a Computer Game - the development and use of a 'Takt Time Control' game In: Peters, Vincent; van Westelaken, Marleen de (Hg.): Organizing and Learning through Gaming and Simulation: The 38th Conference: ISAGA-Conference 2007: Nijmegen
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: Multi-user game environments and collaborative constructivist didactics. An approach to using computer games in higher education In: Peters, Vincent; van Westelaken, Marleen de (Hg.): Organizing and Learning through Gaming and Simulation: The 38th Conference: ISAGA-Conference 2007: Nijmegen
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