Planspiel-Literaturdatenbank des ZMS
- <
- <<
- 1
- >
- >>
2018
-
(2018) : Assessment of Hybrid Board Game-Based Learning Outcomes Using the Beatty Theoretical Framework In: Lukosch, Heide; Bekebrede, Geertje; Kortmann, Rens (Hg.): Simulation Gaming: Application for Sustainable Cities and Smart Infrastructures: 48th International Simulation and Gaming Association Conference, ISAGA 2017: Cham, Switzerland: Springer International Publishing AG, S. 161-172
Abstract: Hybrid board games draw benefits from both the digital and physical
worlds. They increase social interaction and provide an enjoyable, seamless
experience. Nevertheless, hybrid artefacts do not fit snugly into established
game genres, leading to ambiguity regarding the selection of measurement tools.
To address this challenge, a video game assessment framework, as outlined in
Beatty (2014), was selected. It has a generic template, four dimensions with their
respective templates (macro-level, micro-level, builder meta-level and social
meta-level) and two feedback loops. This framework was applied from April to
August 2016 in Kenya, to assess the learning outcomes of the Nzoia WeShareIt
game. Results indicate that the framework could provide a solution for assessing
hybrid board games, subject to some adjustments, as outlined in this paper.
Future work may entail application of the framework, in other drainage basins.Keywords: complexity, Game-based, Assessment, Theoretical, Board, science, Digital, Learning, Framework, games, hybrid 2015
-
(2015): Simulation games in business and marketing education: How educators assess student learning from simulations. In: The International Journal of Management Education 13 (1), S. 57-74. DOI: 10.1016/j.ijme.2015.01.001
2010
-
(2010): Teaching Lean Manufacturing With Simulations and Games. A Survey and Future Directions. In: Simulation & Gaming 41 (4), S. 465-486. Online verfügbar unter http://sag.sagepub.com/content/41/4/465.full.pdf+htmlKeywords: Produktion, Problemlösung, Assessment, Lean-Management, Simulation, Toyota, Fähigkeit, Planspiel
2009
-
(2009) : New Insights into Group Work Assessment In: Bagadonas, Eugenijus: Games: virtual worlds and reality: Selected Papers of ISAGA 2008: ISAGA-Conference 2008: Kaunas: Technologija, S. 179-187
-
(2009) : The Assessment of Key Pedagogical Objectives using ProfitPlanner Board Game in Diversified Environment In: Bagadonas, Eugenijus: Games: virtual worlds and reality: Selected Papers of ISAGA 2008: ISAGA-Conference 2008: Kaunas: Technologija, S. 31-37Keywords: Assessment, Pädagogik, Unternehmenssimulation, ISAGA, Strategie, Management, multikulturell
2008
-
(2008) : Bewerberauswahl mit Recruitment-Spielen In: Blötz, Ulrich: Planspiele in der beruflichen Bildung: Auswahl, Konzepte, Lernarrangements, Erfahrungen - Aktueller Planspielkatalog 2008: Multimedia-Publikation mit CD-ROM: 4: Bonn: W. Bertelsmann (Schriftenreihe des Bundesinstituts für Berufsbildung)
-
(2008) : e-Assessment-Anwendungen zur webbasierten Personalvorauswahl In: Blötz, Ulrich: Planspiele in der beruflichen Bildung: Auswahl, Konzepte, Lernarrangements, Erfahrungen - Aktueller Planspielkatalog 2008: Multimedia-Publikation mit CD-ROM: 4: Bonn: W. Bertelsmann (Schriftenreihe des Bundesinstituts für Berufsbildung)
2006
-
(2006) : Real-time assessment of problem-solving behaviour in business simulations In: Porkhovnik, Yuli: Reality and Game: Abstracts and papers of the 37th Annual Conference of the International Simulation and Gaming Association ISAGA: ISAGA-Conference 2006: St. Petersburg, Russland: St. Petersburg State University of Engineering and Economics, S. 181-197
2000
-
(2000) : Handling Risks In: Leigh, Elyssebeth; McLaughlan, Rob (Hg.): Anticipating the Unexpected: Conference proceedings of the 30th Annual Conference of the International Simulations and Gaming Association (ISAGA): Sydney: ISAGA
-
(2000) : Assessment of higher order learning in simulations In: Leigh, Elyssebeth; McLaughlan, Rob (Hg.): Anticipating the Unexpected: Conference proceedings of the 30th Annual Conference of the International Simulations and Gaming Association (ISAGA): Sydney: ISAGA
1995
-
(1995) : Assessment Center und die Planspiele der TOPSIM-Reihe In: Geilhardt, Thomas; Mühlbradt, Thomas (Hg.): Planspiele im Personal- und Organisationsmanagement: Göttingen: Verlag für Angewandte Psychologie (Schriftenreihe Psychologie und innovatives Management), S. 333-343
-
(1995) : Personalentwicklung In: Geilhardt, Thomas; Mühlbradt, Thomas (Hg.): Planspiele im Personal- und Organisationsmanagement: Göttingen: Verlag für Angewandte Psychologie (Schriftenreihe Psychologie und innovatives Management), S. 87-103
-
(1995) : Führungskräfteauswahl in der Praxis In: Geilhardt, Thomas; Mühlbradt, Thomas (Hg.): Planspiele im Personal- und Organisationsmanagement: Göttingen: Verlag für Angewandte Psychologie (Schriftenreihe Psychologie und innovatives Management), S. 155-171Keywords: computergestützt, Analyse, ZMS, Assessment, Erfahrungsbericht, Auswahl, Personal, Führungskompetenz, Blogparade, Planspiel
-
(1995) : Computerunterstützte Planspiele in der Mitarbeiterauswahl - Anwendungsbeispiel Airport In: Geilhardt, Thomas; Mühlbradt, Thomas (Hg.): Planspiele im Personal- und Organisationsmanagement: Göttingen: Verlag für Angewandte Psychologie (Schriftenreihe Psychologie und innovatives Management), S. 401-409Keywords: computergestützt, Assessment, Schule, Simulation, MSD, AC, Mitarbeiterauswahl, Wirtschaftsplanspiel, Hochschule, Planspiel
-
: Games and Assessment - the Development of DecideWise In: Peters, Vincent; van Westelaken, Marleen de (Hg.): Organizing and Learning through Gaming and Simulation: The 38th Conference: ISAGA-Conference 2007: Nijmegen
-
: A study of the relationship between teacher and self-assessment in simulation activities In: Peters, Vincent; van Westelaken, Marleen de (Hg.): Organizing and Learning through Gaming and Simulation: The 38th Conference: ISAGA-Conference 2007: Nijmegen
- <
- <<
- 1
- >
- >>